Купівля приватного домоволодіння на ділянці землі в Україні вдвічі складніше угод з квартирами. Це обумовлено тим, що в процесі беруть участь два об’єкти: ділянка і будинок. Тому покупцеві доведеться перевіряти два пакети документів що вимагає більше сил і уважності. Потрібно переконатися, що документи, пропоновані продавцем справжні та актуальні. Будь-які юридичні проблеми можуть закінчитися втратою нерухомості та фінансів. Тому покупцеві потрібно бути обережним та уважним на кожному етапі угоди.
Від чого залежить ціноутворення нерухомості?
Процедура відчуження нерухомого майна проходить в кілька етапів. Попередньо потрібно оцінити обраний об’єкт. Адже установкою початкової ціни опікується продавець. Він може відштовхуватися не тільки від ситуації на ринку, а й особистих переваг. Провести порівняльний аналіз ціноутворення можна використовуючи оголошення в мережі. Потрібно вивчати варіанти максимально наближені до претендентів на покупку.
Ціна приватної нерухомості залежить від ряду факторів:
- віддаленість від популярних районів Ужгорода;
- розвитку навколишньої інфраструктури;
- зручності транспортної розв’язки;
- розмірів будинку і ділянки землі;
- будматеріалів, використаних в будівництві;
- можливості підключення до центральних комунікацій;
- віку будови;
- наявності поблизу лісу або природної водойми;
- особливостей ландшафту і якості ґрунту.
Сьогодні продаж недорогих будинків в Ужгороді доступний на DOM.RIA. На сайті запущена програма перевірених оголошень. Актуальність і правдивість інформації в таких пропозиціях підтверджує інспектор. У його повноваження входить перевірка документів і фільмування об’єкта панорамною камерою. DOM.RIA завдяки зусиллям злагодженої команди став №1 серед конкурентів на українському ринку нерухомості.
Офіційна частина угоди
Покупець і продавець зацікавлені в законному проведенні операції. Для цього буде потрібно пакет паперів з наступного переліку:
- Документ, що підтверджує законність виникнення майнових прав на ділянку і житловий будинок.
- Технічна документація на основне і допоміжні будівлі.
- Форма-3 про всіх прописаних в будинку мешканців.
- Нотаріальна згода співвласників нерухомості.
- Довідка з органів опіки якщо в будинку зареєстровані неповнолітні.
- Квитанції про сплату земельного податку та комунальних послуг.
- Виписка з Єдиного державного реєстру майнових прав.
- Кадастрові документи на земельний наділ.
- Письмова згода одного з подружжя якщо будинок є спільно нажитим майном в законному шлюбі.
Укладення попереднього та основного договору
Перед виходом на фінішний етап угоди між покупцем і продавцем оформляється попередня угода. У неї закріплені наміри сторін довести процедуру до логічного кінця. Висновок основного договору буде ґрунтуватися на попередньому контракті.
У попередньому договорі має міститися наступна інформація:
- час і місце підписання основного договору;
- опис об’єкта, що став предметом угоди;
- права та обов’язки зацікавлених сторін;
- вартість житлового будинку і споруд на ділянці землі.
Якщо в контракті упущений пункт про час укладення основного документа встановлюється стандартний період в один рік. Якщо одна зі сторін вирішить припинити співпрацю постраждала особа може звернутися до суду. Однак такі справи рідка закінчуються на користь покупця. Зазвичай після закінчення встановленого попереднім договором терміну він визнається недійсним. Такий документ не підлягає державній реєстрації.
Основний контракт укладається у письмовій формі. Він набирає чинності після підписання покупцем і продавцем. Передбачено три екземпляри по одному кожному, в тому числі та державному реєстратору. За обопільною згодою документ засвідчується у нотаріуса.
В основній угоді повинна бути наступна інформація:
- Назва документа. Час і місце його підписання.
- Опис нерухомості та ділянки землі.
- Ідентифікація всіх об’єктів, що знаходяться на ділянці.
- Підсумкова ціна нерухомості в національній валюті.
- Важливі для покупця і продавця додаткові нюанси.
Передача нерухомого майна оформляється спеціальним актом. В останньому вказується що сторони угоди не мають претензій.
Фінансові питання
Для оплати покупки використовуються готівкові кошти або банківський переказ. У першому випадку потрібно проявляти обережність через те, що це приваблює шахраїв. Краще передавати гроші в присутності нотаріуса або державного реєстратора. Хоча фахівці рекомендують перераховувати суму, зазначену в договорі на рахунок продавця. Це буде додатковим свідченням взаєморозрахунків. Всі операції фіксуються в базі даних фінансової установи. Бажано, щоб фінансові операції були приурочені до моменту реєстрації об’єкта в держреєстрі.