Стартап на Новоселиччині: цех із переробки фруктів із власного саду

Натуральний сік без цукру, чіпси з яблук та пастилу зі слив виготовляє родина Глігорів у селі Строїнцях на Новоселиччині. Корисну продукцію виробляють на підприємстві «Глігор». У цеху з переробки фруктів працює вся сім’я: Леонід Глігор із дружиною Софією та їхні троє дітей. Переробкою продукції з власного саду тут займаються уже п’ять років. Починали з ручного пресу на кухні, чавили натуральний сік для своїх дітей. Нині виробництво розширили, сертифікували та отримали держстандарт. Як виготовляють сік без цукру та чіпси з яблук, читайте далі на chernivtsi-trend.

Солодкий сік без цукру

Леонід Глігор розповідає, що переробкою яблук почав займатися випадково. Його батько Степан Глігор має велике агрогосподарство – є 2 тис га, із них 47 га саду. Каже, коли зібрали перший урожай, яблука збували фактично за копійки. Тоді почали чавити сік ручним пресом для домашніх потреб і закривати у трилітрові банки. Одразу з’явилися перші покупці натурального соку. Так у Глігора виникла ідея працювати у цьому напрямку.

Зараз у цеху з переробки фруктів використовують автоматичне обладнання. Раніше тут був радянський прес 1960 року. З решітками, тканинами, працював подрібнювач, який потрібно було дезінфікувати. Процес переробки був тривалим та більш затратним. Аби продезінфікувати прес, потрібно було щонайменше годину.

За словами Леоніда, їхній продукт крафтовий. Адже сік виготовляють самотужки з яблук із власного саду. Мають 3-4 сорти. Плоди достигають до солодких, тому до соку не додають цукру – він має індивідуальний виражений смак. Глігори виготовляють чистий яблучний та виноградно-яблучний сік. У планах – мікс на основі яблучного соку: абрикосово-яблучний, сливово-яблучний та вишнево-яблучний.

яблука2

Сертифіковане виробництво та держстандарт

Продукцію з Новоселличчини уже закуповують ресторани та кафе не тільки в Україні, а й за кордоном – чіпси з яблук замовляють країни Балтії та навіть США. Продукцію компанії «Глігор» затвердили держстандарт і сертифікували виробництво. Тепер Глігори планують розширити обіг продукції: вийти на магазини, пропонуватимуть сік у школи та дитсадки.

Родина розробила логотип для своєї продукції – це сімейне прізвище Глігор. Також створили дизайн кольорової упаковки для соку для виходу на магазини. Наразі сік тут пакують у просту упаковку. Її здешевили, адже кольорова дорожча на 10 гривень. Крім того, аби постачати продукцію в роздріб у магазин, виробник вважає, що потрібна скляна літрова пляшка. Для цього треба запустити нову лінію з розливу літрових склянок, а це додаткові витрати. Без підтримки держави виробнику зробити це важко.

Та найважливіше, каже Леонід, - аби керівництво країни відкрило ринок збуту продукції вітчизняних виробників. Без цього не буде нормальної ціни і розвитку виробництва.

Друге приміщення у цеху на підприємстві під контролем дружини Леоніда – Софії Глігор. Тут виготовляють чіпси з яблук та пастилу зі сливи, смородини, полуниці. Для цього закупили велику сушарку. Готову продукцію пакують у спеціальні пакети з крафтового паперу із застібкою, яка не пропускає вологу. Такі чіпси дуже смакують дітям, а пастилу замовляють дорослі. За словами пані Глігор, у них практично безвідходне виробництво.

Comments