Інноваційний європейський підхід до модернізації транспортної моделі Чернівців

Для поліпшення та впорядкування руху громадського транспорту, забезпечення комфортних умов пересадки пасажирів з одного транспорту на інший та ефективності використання рухомого складу, необхідно розробити якісну транспортну модель Чернівців. Це дасть змогу оптимізувати маршрутну мережу громадського транспорту на основі вивчення пасажиропотоків. Для цього потрібно оголосити тендер серед фірм-розробників та якісно сформувати технічне завдання, аби була можливість отримати дієвий інструмент управління громадським транспортом міста. Детальніше читайте на chernivtsi-trend.

Чернівецька реальна система роботи громадського транспорту

Оптимізацію маршрутної мережі треба проводити із застосуванням логістичних принципів розвитку транспорту та базуючись на розробленій транспортній моделі Чернівців, використовувати дані інформаційно-аналітичної бази даних транспортної системи.

Оптимізація маршрутної мережі передбачає:

  • обмеження дублювання маршрутів руху громадського транспорту;
  • розподіл рухомого складу на маршрутах з урахуванням пропускної здатності доріг, допустимої швидкості руху та відповідно до його потреб на маршруті;
  • відкриття нових маршрутів громадського транспорту для задоволення потреб населення.

Таким чином, реформування мережі міських автобусних маршрутів повинне базуватись на результатах комплексних досліджень та розробленій транспортній моделі міста, а не носити ситуативний характер, коли автобусні маршрути коригуються в хаотичному порядку, а пропозиції щодо коригування вносяться членами робочої групи з голосу без належного аналітичного обґрунтування. Такий підхід негативно сприймається чернівчанами, які зіштовхуються з проблемами в роботі громадського транспорту.

Зображення видалено.

Європейський досвід

Що ж робити в ситуації, що склалась? Як працює громадський транспорт в Європі? Як показує досвід низки європейських міст, найбільш успішними є системи організації громадського транспорту, які орієнтовані на формування доходу перевізників, виходячи з якісних показників.

Така система може бути організована в різних варіантах, але у кожному передбачається функціонування системи безготівкової оплати проїзду (електронний квиток), і системи об’єктивного контролю (на основі GPS-моніторингу) роботи громадського транспорту.

Таким чином відбудеться розподіл функцій надання транспортних послуг та збору плати за проїзд. Тоді питання встановлення «економічно обґрунтованого тарифу» вже буде проблемою міста, а не перевізників, основним завданням яких буде забезпечувати надійну та якісну роботу громадського транспорту.

Для переходу на нову модель роботи необхідним є створення Єдиного муніципального оператора громадського транспорту. Метою створення в місті структури, яка буде виступати в ролі Єдиного муніципального оператора, є оптимізація системи управління, зменшення протиріч між інтересами пасажирів і перевізників, концентрація фінансових потоків і підвищення прозорості системи міських пасажирських перевезень.

Такий підхід не тільки забезпечить підвищення якості транспортного обслуговування пасажирів, але й доходи перевізників будуть залежати від якісних показників їхньої роботи.

Comments