У Чернівцях презентували настільну ігрову модель «Енергоефективне місто»

На кафедрі комп’ютерних систем та мереж Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича у нещодавно створеному за проектом ERASMUS+ dComFra офісі цифрових компетентностей (DC office ChNU) в рамках грантової угоди проекту «Energy efficiency Reforms in Ukraine», що впроваджується GIZ Ukraine за дорученням Уряду Німеччини, презентували розроблену настільну демонстраційну модель «Енергоефективне місто - GREEN PARK». Деталі читайте у матеріалі на chernivtsi-trend.in.

Функціональні особливості розробки

Ігрове поле розміром 1,6м на 3м складається з шести модулів, на яких можна розставляти будиночки та об’єкти альтернативної енергетики. Кожен ігровий модуль обладнаний Wi-Fi роутерами, які при включенні в мережу 220V, створюють Wi-Fi мережу. До Wi-Fi мережі можуть приєднуватися всі будиночки, об’єкти альтернативної енергетики демонстраційної моделі та панелі індикаторів.

Для демонстраційної моделі енергоефективного містечка розроблені різні об’єкти міської інфраструктури та альтернативної енергетики. Дані про їх базове енергоспоживання, про потенціал енергозбереження від різних енергомодернізаційних заходів бралися з результатів реальних енергоаудитів будівель, з відкритих джерел та з відповідей на запити до відповідних організацій, які працюють у даних будівлях.

Демонстраційна модель передбачає можливість відображення чотирьох етапів енергомодернізаційних заходів, а саме:

  • модернізація системи опалення (встановлення індивідуального теплового пункту, балансування стояків, теплоізоляція труб);
  • утеплення фасаду та даху (утеплення стін, утеплення даху, перекриття підвалу);
  • модернізація вікон та дверей в місцях загального користування;
  • використання ЛЕД-освітлення.
Зображення видалено.

Нюанси усіх деталей

Серед будівель міської інфраструктури, які використані для побудови демонстраційної моделі енергоефективного міста: Чернівецька ратуша, Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича, три будиночка студентських гуртожитків, школи, дошкільні заклади, приватні та багатоквартирні будинки, театр та різні засоби енергогенерації – сонячні та вітрові електростанції, біогазові станції.

Для кожного з шести ігрових модулів підготовлена коробка з набором карточок, з допомогою яких можна задавати параметри енергомодернізаційних заходів та енергоспоживання  у будиночках. Додавання параметрів енергоспоживання, таких як «пральна машин», «посудомийна машина» та «холодильник» можна тільки для житлових будівель.

Така модель виконана вперше в Україні. Головна мета: формувати та удосконалювати навички екологічного та енергоощадного мислення у підлітків та дорослих, розвивати розуміння таких понять, як кіловат-година, заходи термомодернізації, енергоефективності, та як вони впливають на викиди CO2 в атмосферу.

Ця демонстраційна модель може використовуватись як додатковий освітній та методичний компонент навчальних курсів та тренінгів з питань енергоефективності, практичного використання технологій інтернету речей, розширення знань, вмінь і цифрових компетентностей щодо користування сучасними гаджетами для всіх зацікавлених осіб, а також вдосконалення їх навиків з розробки реальних апаратно-програмних рішень в галузі ІТ.

Коментарі